Apa in timpul antrenamentului

Atunci cand ne antrenam, organismul nostru pompeaza mai mult sange catre inima; acest fenomen este responsabil pentru senzatia de incalzire pe care o simtim cand facem sport. Ca raspuns, pentru a-si mentine temperatura constanta, corpul nostru transpira, eliminand H2O. Cantitatea de apa eliminata pe timpul unui workout poate ajunge pana la un litru si difera in functie de dificultatea antrenamentului, de efortul depus sau de temperatura mediului. Fiindca multi dintre prietenii nostri ne-au intrebat cata apa trebuie sa consume in timpul unui antrenament, am hotarat sa raspundem la intrebare printr-o postare simpla adresata tuturor cititorilor. Gasiti mai jos tot ce trebuie sa stiti despre importanta hidratarii in cadrul exercitiilor sportive:

– Beneficiile apei sunt recunoscute de catre sportivi si antrenori de top. Atat antrenorul canadian Charles Poliquin, cat si trainerul Amanda Carlson sustin ca deshidratarea duce la scaderea performantelor atletice. De aceea, este foarte important sa bei apa inainte, in timpul si dupa antrenament. Intrebarea, insa, este cata si cu ce frecventa. Uite recomandarile noastre:

– Hidratarea ar trebui sa porneasca cu 2-3 ore inainte de demararea antrenamentului, cand trebuie sa consumi undeva la 500 de mililitri de apa.

– Ulterior, cu jumatate de ora inainte sa incepi, bea un pahar de apa, iar, in timpul workouturilor, bea cate 200-300 ml, la fiecare 15-20 de minute. Incheie-ti ritualul de sport cu un alt pahar de apa, pe care sa il bei in primele 30 de minute de cand te-ai oprit.

Mai mult, nu te feri sa consumi apa, daca simti nevoia, dar evita sa folosesti hidratarea ca un pretext, pentru a te opri ori de cate ori ai nevoie de o pauza. Pastreaza-ti eficienta si controleaza-ti nevoile.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>